Monday 19 November 2007

Längsta måndagen?

Jag vaknade vanlig till och drog mig till skolan...*man I was tired*
avklarade dagens första föreläsning.. en rätt jobbig en.. jag kan fortsätta diskutera olika regler.. de stämmer inte riktigt i huvudet men antar att det är sömnen som laggt sig som en propp..
Lunch = Ramyeon..igen.. men fick kimchi av Kim Eunah sonsaengnim..it's soo good.. varför kan inte jag laga egen kimch?? Antar att jag får ragga upp några av utbytesstudenterna så får de lära mig eller be ngn korean i kyrkan att göra åt mig ^^
Sedan satt jag och läste i en koreansktidning och hittade ett reportage om Tteokbokki.. jag dog!! varför fresta mig så mycket?? Den "maträtt" jag saknar mest...som sagt har försökt att förklara tusentals gånger för vänner vad det är men de fattar 0. Okej min beskrivning är inte den bästa men det är svårt..det finns inget att jämföra med. Man måste helt enkelt äta tteokbokki för att förstå vad som är så spec med den rätten.
Sedan fortsätte vi med "tal lektioner" med Kang-sonsaengnim.. den va rätt jobbig då jag fick arbeta med idioten (han erkände att han är en idiot såå..don't blame me!) men I guess it was okay.. tills LÄXAN kom.
Att skriva om vad vi fick i julklapp förra året, vad vi gav folk i julklapp samt i år.. vad vi kommer att få (inte skulle vilja ha utan kommer att få!) samt vad vi ska ge folk i julklapp...
Kan ju oxå tillägga att dt var bra att ingen utomstående kom på besök idag..
-"Vad gav du dina föräldrar i födelsedagspresent?"
- "1 flaska sprit"
- "Dennis vad fick du i födelsedagspresent av dina föräldrar?"
- "2 flaskor sprit"
Visst dt hela var ett skämt.. som min lärare började med!! men så kom jag att tänka på gymnasietiden.. om en lärare skulle lära ut att han hade fått en flaska sprit i födelsedagspresent så hade man ju börjat undra.


När vi kom ut på gatan var det SVINKALLT.. jag och Cissi pallade inte att vänta på Dennis.. vem vill se ut som en djupfryst glasspinne frivilligt?
Hemresan blev bättre då jag fick sms från Ji Seon, som jag inte träffat sen London 07. I miss her.. en helt underbar människa och såå snäll.. hoppas verkligen att vi kan träffas snart..i antingen Stockholm, London lr Korea.
Väl hemma kunde man känna värmen.. och jag la mig direkt under täcket för att bli varm!! jag ville nästa sova oxå.. men orka med en till sömnlös natt??
+ inte när man ska till tandläkaren kl 07.50 på morgonen därpå.. jag bad om en tid under FÖRMIDDAGEN.. inte MORGONEN!!! men what can i do?? Smile and wave?!
+ såg att jag hade fått en rad mail ang tentan den 30/11 samt "Focus Korea" på onsdag.. som ska vara i kyrkan.. tror att jag kommer palla mig dit..who knows.. det kan ju vara intressant.. eller??


My wish for this year.. Give me a ********* PLZ!!!


This day never seem 2 end.. when will it stop?




SHE - 你最近还好吗(Ni Zui jin hai hao ma? -How Are You Lately?)
동신방기/東方神起(DBSK/TVXQ) - Forever love (acapella version)

No comments: